Bjørnar er 100% klar!

Norsk student i New York

Endelig er tiden kommet! Jeg har reist av sted til USA for å være utvekslingsstudent i ti måneder! Sommerfuglene i magen tar helt av, og kroppen er fylt med skrekkblandet fryd! På tide å si farvel til alle jeg er glad i her hjemme, og sette av sted til noe helt ukjent, hvordan skal dette gå!?!

Soft Landing Camp

Fire dager på Soft Landing Camp gikk alt for fort. Jeg møtte så mange fantastiske mennesker som jeg ble kjent med, og som jeg vil holde kontakten med gjennom dette året. Da vi ankom hotellet på onsdag, var vi den første gruppen som kom. Vi var femten stykker som kom ifra Norge, men jeg kjente ingen av dem ifra før. Dette var ikke noe problem i det hele tatt, for vi ble alle sammen godt kjent på flyturen over. Vi ble splittet på forskjellige rom bevisst slik at vi ville bli kjent med de ander nasjonalitetene, og det ble vi. Jeg kom på rom sammen med en gutt ifra Island/Danmark og en gutt ifra Finland. Vi endte opp som en stor sammensveiset gjeng!

New York var overveldend
Torsdagen sto vi opp rundt halv åtte for å spise frokost, før vi møtte opp for et lite møte der vi gjennomgikk regler for campen og resten av året. Etter det var det klart for første dag i Manhattan. Guiden vår, Mark, var helt fantastisk! Alt han visste, og måten han fortalte på og aktiviserte oss var fantastisk! Jeg bor i et lite tettsted på Hedmarken, så for meg å komme til New York var overveldende. Det er som de sier, at man får vondt i nakken av å se opp på de enorme bygningene hele tiden! Det var så enormt, så det var veldig spesielt for med å se alle skyskraperen, når jeg er vant med at høyeste bygget i området er låven til naboen!

Etter guiden fikk vi tre timer fri til å gjøre hva vi ville, så for oss gutta som ikke var shoppingmennesker, ble det til at vi gikk og spiste middag.

Fredagen var ganske lik. Vi hadde guide i Manhattan på starten av dagen før vi fikk tre timer fri.

Central Park
Lørdag reiste vi alle sammen inn til Central Park og hadde piknik. Dette var det jeg likte best med hele campen, for der fikk vi mere tid og plass til å være aktive sammen. Vi spilte fotball (soccer), american football og kastet frisbee. Da vi var ferdige i parken dro vi tilbake til New Jersey til et gigantisk kjøpesenter! Der hadde de praktisk talt alt, så de fem timene vi hadde der ble brukt opp fort.

Søndagen var en reisedag for oss alle. Jeg reiste først til Dallas sammen med en god del andre, men der måtte vi si farvel til hverandre, for derfra dro vi i forskjellige retninger.

Møte med vertsfamilien
På flyplassen i San Diego ble jeg møtt av Norma, George og Kiani. Jeg ble møtt med brede smil og gode klemmer av alle sammen! De tok med til en mexicansk restaurant, der jeg bokstaveligtalt spiste så mye at jeg kastet opp! Så jeg startet mitt år i El Centro knestående i en grøft langs motorveien, ha ha ha! Heldigvis var familien veldig forståelsesfull, og de syntes det var litt morsomt! Så nå har jeg fått pakket ut av kofferten min, og jeg er 100% klar!