Hawaii!

BELO tur til Hawaii

Dag 1: Flyet mitt fra Jackson gikk til Dallas. I Dallas hadde jeg noen få timer før jeg satte meg på det ni timer lange flyet med destinasjon: Honolulu. To timer forsinka kom jeg endelig fram til Honolulu Airport og jeg fikk møtt resten av BELOUSA gruppa som ankom på samme tidspunkt. Når vi kom frem til hotellet fikk vi litt fritid som vi brukte på å se solnedgangen på stranda. En veldig fin start på en veldig fin uke.

Dag 2: Vi dro fra hotellet rundt 8am for å dra på Waikiki Beach. Det ble tilbragt noen timer på stranda før vi skiftet til litt finere tøy før vi satte oss på bussen for en Down Town Tour. Vi fikk se statue av dronning Liliuokalani. Vi fikk også sett Iolani Palace. Veldig kult å få sett downtown.

Dag 3: Surfing stod på planen den tredje dagen. Jeg tipper det så ganske komisk ut i det jeg strevde meg ut i vannet opp på det brettet. Det er så mye tyngre enn jeg trodde. Etter tusen forsøk kom jeg meg til slutt opp på brettet, stolt og fornøyd ga jeg meg mens leken var god!

Fra North Shore var det rett til the Polynesian Culture Center hvor man kunne lære om de 7 polynesiske øyene. Det var vell egentlig denne plassen jeg trivdes minst. Men med bra folk ble dagen allikevel bra!

Dag 4: Vi skulle på verdens fineste strand, Waimanalo Bay Beach. Stranda vi tilbragte flere timer på hadde nemlig blitt kåra til verdens fineste strand, og det må den virkelig være. Vannet var krystallklart og sanden var ren og så hvit som bare det. Den så liksom nesten falsk ut! Det var som du var i ett postkort. Åh, drømmer meg bort! Vi ble liggende på stranda å nyte det vi kunne av solstråler. Til middag på tirsdag hadde vi Hard Rock Cafe, og som alltid var det veldig god mat!

Belo tur til Hawaii

Dag 5: At vi skulle til Pearl Harbor og fikk muligheten til å lære enda mer om andre verdenskrig passet meg utmerket! Det var en helt spesiell følelse å gå rundt på minneområdet som var så stilt, fredfullt og fint å tenke på at 7.desember 1941 var det totalt kaos. De hadde laget det utrolig fint og USS Arizona Memorialen var veldig rørende. Jeg snakket meden 95 år gammel veteran som selv var vitne av Japans angrep. Det var en utrolig sterk opplevelse å få dra til Pearl Harbor.

Dag 6:
400 trappetrinn med melkesyre i beina kom vi oss til topp på vulkanen Diamond Head. Med utsikt over Waikiki og havet var det ikke annet enn målløs en kunne bli. Senere var det klart for katamaran tur!

Dag 7:

Vi dro til Hanauma Bay for å snorkle. Etter enda litt mer tid på stranda dro vi hjem og gjorde oss klare til Paradise Cove Luau. Det var en perfekt avslutning på uka. Det var så Hawaii du kunne få det. Hula dansing og blomster kranser, strand og fin solnedgang, finfine mennesker og masse latter. Timene fløy og selv om vi ikke ville dra tilbake til hotellet kom tiden for det også.

Hilsen Emily

Drømmestrand på Hawaii
Utvekslingsstudenter med nydelig utsikt over Hawaii