9:00 26th februar 2020

Hawaii Reunion!

Aloha!

Tiden var plutselig kommet for Hawaii Reunion. Dette er noe jeg har sett veldig fram til siden jeg meldte meg på, og det viste seg å bli en helt fantastisk uke med både gamle og nye venner. Nå skal jeg fortelle dere hva vi gjorde på disse innholdsrike dagene.

Dag 1

Den første dagen gikk med til ankomst, samt at det ble servert middag på hotellet og et infomøte. Flyet mitt og flere andres var forsinket, slik at jeg gikk faktisk glipp av dette. Men det var ikke noe problem da de ga oss den viktigste infoen og hadde spart middag til oss ? Var også kjempegøy å møte igjen venner jeg ikke har sett på 6 måneder!

Dag 2

Startet ganske rolig med en god frokost på hotellet før vi gikk ned til stranden. Dette var en stranddag, med frihet til å gjøre for det meste som vi ville. Jeg brukte det meste av tiden til soling og bading, før jeg deltok på ekstraaktiviteten, catamaran tur. Dette innebar at vi tok en 90 minutters tur med en catamaranbåt ut fra stranden. Så ikke noe særlig til liv ute i sjøen, men var en artig opplevelse. På ettermiddagen dro vi tilbake til hotellet, før vi dro til en italiensk restaurant og spiste pizza. Deretter hadde vi litt fritid i området rundt hotellet.

Dag 3

Den tredje dagen startet med en surfetime for nybegynnere. Dette var noe jeg ikke så for meg kom til å gå særlig bra, da jeg aldri har prøvd surfing tidligere. Jeg tok derimot veldig feil. Instruktørene var veldig flinke og det var kjempeartig når jeg faktisk klarte å stille meg opp på brettet på en bølge.

Etter surfetimen dro vi videre til en liten by med navn Haleiwa. Der kjøpte vi oss lunsj og prøvde deres berømte Shave Ice før vi raskt var på vei videre til Polynesian Cultural Center. Det var satt av mye tid til å gå rundt der før vi spiste middag der på slutten av dagen.

Dag 4

Denne dagen startet med en kort gåtur gjennom byen, der vi tok et par gruppebilder. Deretter kjørte bussen videre til Pali Lookout, der vi kunne ta bilder. Utsikten derfra var utrolig vakker, og mange tok bilder med flagget fra landet sitt. Det må sies at ingen av oss fra Norge hadde husket å ta med flagg denne dagen, så vi var litt kreative og tok bilde med det danske flagget.

Etter denne bildestoppen kjørte vi for å kjøpe lunsj som vi tok med oss til Waimanalo Beach. Vi var nesten alene på denne vakre stranden, og brukte mye tid på å leke i bølgene der. Etter vi kom tilbake til hotellet og fikk ordnet oss litt, reiste vi til Hard Rock Cafe for å spise middag. Deretter hadde vi litt fritid til å gå rundt og shoppe.

Dag 5

Den femte dagen startet mange av oss med en tidlig yogatime på stranden. Vi dro til Pearl Harbor Monument hvor vi lærte mye historie, også var vi så heldige å få billetter til USS Arizona. Der så vi en kort infofilm før vi tok båten ut til minnesmerke.

Det neste på planen da var å stoppe for lunsj før vi gikk opp Diamond Head. Dette er en vulkan som ikke har vært aktiv på veldig lenge. Turen var ikke særlig lang, men varmt ble det likevel. Men det var verdt det når man fikk se utsikten på toppen! Denne dagen husket vi til og med å ta med oss det norske flagget.

Utpå kvelden dro vi til et stort utendørs kjøpesenter, der vi fikk litt liten tid til å shoppe spør du jentene iallfall ?, før vi spiste middag på en restaurant der.

Dag 6

Dette var vår siste dag her på Hawaii, noe som føltes trist men det var fortsatt en del igjen å oppleve. Vi startet dagen med snorkling på en kjempefin strand.
Jeg har aldri prøvd snorkling før heller, og det var spennende å se ulike fisker og korallrev i vannet. Vi fikk til og med til å ta noen kule bilder og videoer i vannet!

Vi fikk dessverre litt liten tid på stranden da vi måtte tilbake for å bli klar til å dra til Paradise Cove Lu’au. Der fikk vi delta på noen aktiviteter og tok nydelige bilder i solnedgangen, før vi satt oss ned for å spise middag mens vi så et polynesisk show.

Dag 7

Avreisedagen kom mye fortere enn vi hadde håpet. Etter en herlig uke med mange herlig folk var det på tide å vende tilbake til vertsfamilien og det normale livet igjen. Jeg hadde en kjempe tidlig avreise med flere andre studenter. Vi fikk ganske god tid på flyplassen før det var tid for å si hadet for nå. Det føltes veldig trist å si hadet, men jeg merket også at jeg gledet meg litt til å komme tilbake til dagliglivet:)

Emilie blogger fra Georgia i løpet av sitt utvekslingsår i USA. Vil du også på utveksling til Georgia? Med Explorius kan du velge område i USA. Bestill et intervju i dag for å starte søknadsprosessen!

Emilie i Georgia

USA

En opplevelse for livet

Utveksling er en opplevelse for livet, som vil forme fremtiden din. Sjekk ut denne korte guiden for å planlegge ditt utvekslingsår. Book deretter et gratis møte med oss, for å gjøre om drømmen til virkelighet.